Bruno WEIL

Country / Pays : Management : France
Conductor : Conductor


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Biographie :

C’est en étant chef invité des plus grands orchestres internationaux, et très présent sur la scène discographique, que Bruno Weil a acquis sa réputation comme étant l’un des meilleurs chefs d’orchestre du classicisme viennois. Né en Allemagne, Bruno Weil a été l’élève de Hans Swarowsky et Franco Ferrara. Premier Prix de nombreux concours internationaux, il a été nommé General Music Director de la Ville de Augsburg en 1981, devenant le plus jeune chef allemand à occuper une telle fonction. Bruno Weil met fin à ses fonctions de General Music Director de la Ville de Duisburg en Allemagne, en 2002 et il est maintenant principal chef invité du Tafelmusik Orchestra et directeur musical de la Cappella Coloniensis. En 1988, il remporte un très grand succès en remplaçant Herbert von Karajan au Festival de Salzbourg dirigeant Don Giovanni de Mozart avec le Vienna Philharmonic Orchestra. Bruno Weil s’est produit avec les plus grands orchestres symphoniques tels le Berlin Philharmonic, le Vienna Philharmonic, la Staatskapelle de Dresde, le Los Angeles Philharmonic Orchestra, le Boston Symphony Orchestra et le Sydney Symphony Orchestra. Bruno Weil a réalisé de nombreux enregistrements avec le Tafelmusik Orchestra, l’Orchestra of the Age of Enlightenment et le Vienna Symphony Orchestra sous les labels Sony Classical et BMG. En 1997 Bruno Weil s’est vu décerner le « Echo Klassik Award » au titre de Chef d’orchestre de l’année. Ses enregistrements Schubert et son enregistrement du Requiem de Mozart ont également reçu un accueil plus qu’enthousiaste. Parmi ses récents disques, nous pouvons citer l’enregistrement complet de l’opéra Endimione de Christian Bach, (Echo Klasssik Award 2000 - Best Opera Recording XVIIe et XVIIIe siècle), Liszt et Beethoven Cantata et Choral Fantasy op.80 (Echo Klassik award). En 2010, il reçoit le 5e Echo Klassik award pour les Symphonies n° 93, 95, 96 de Haydn. Il a enregistré l’opéra Der Freischütz sur instruments d’époque et en 2004, fait le premier enregistrement de l’opéra The Flying Dutchman de Wagner sur instruments d’époque. En 2005, Bruno Weil a enregistré les Symphonies n°5 et n°6 de Beethoven avec le Tafelmusik et récemment les Symphonies n°40 et 41 de Mozart ainsi que les Symphonies n°7 et 8 de Beethoven. Bruno Weil a également dirigé à l’Opéra de Berlin, au Hambourg State Opera, au Semper Opera Dresden, et très régulièrement au Staastoper de Vienne. En 1992, il a fait ses débuts avec le festival de Glyndebourne en Angleterre. En Octobre 2001, Bruno Weil a été nommé professeur à la State Academy for Music and Theatre de Munich. Bruno Weil a été Directeur Musical du Carmel Bach Festival, en Californie de 1992 à 2010 mais également Directeur artistique du Festival « Klang und Raum » à Irsee en Bavière de 1993 à 2011.

Biography :

"Ohne Frage handelt es sich um eine ganz große Begabung; er fühlt die Musik die er dirigiert mit dem ganzen Herzen und kann es ebenso auf das Orchester umsetzen.Ich zweifle nicht daran, daß er eine große Karriere machen wird." Herbert von Karajan

Guest conducting many of the major international orchestras and numerous recordings spread Bruno Weil’s worldwide fame as one of the leading conductors of music of Viennese Classicism. Born in Germany, Bruno Weil was a master student of Hans Swarowsky and Franco Ferrara. A prize winner of several international competitions, he was named General Music Director of the City of Augsburg in 1981, being Germany’s youngest General Music Director at that time.. Bruno Weil resigned his post as General Music Director of the City of Duisburg, Germany in 2002 and is now principal guest conductor of the Tafelmusik Orchstra and music director of the Cappella Coloniensis.
In 1988 he enjoyed a stunning success when he replaced Herbert von Karajan at the Salzburg Festival, conducting Mozart's Don Giovanni with the Vienna Philharmonic Orchestra. Bruno Weil has performed with leading symphony orchestras such as the Berlin Philharmonic, the Vienna Philharmonic, The Dresden Staatskapelle, theLos Angeles Philharmonic Orchestra, the Boston Symphony Orchestra, the Sydney Symphony Orchstra.

Numerous recordings with the Tafelmusik Orchestra, the Orchestra of the Age of Enlightenment and the Vienna Symphony Orchestra have been released under the Sony Classical and BMG Label. In 1997 Bruno Weil won the „Echo Klassik Award„ as „Conductor of the Year„. He has also earned enthusiastic acclaim for his Schubert recordings and for his recording of Mozart’s „Requiem“. His recent CD releases include the complete recording of the opera „Endimione„ by Johann Christian Bach, (Echo Klasssik Award 2000 – Best opera recording 17th/18th century) and Listz’s „Beethoven Cantata“ and the Choral Fantasy op.80 by Beethoven (Echo Klassik award). In 2010 he received the fifth Echo Klassik award for Haydn´s Symphonies Nr. 93, 95, 96). He recorded the opera “Der Freischütz” on period instruments and in 2004 made the first recording of a Wagner opera on original instruments “The Flying Dutchman”.
2005 he recorded Beethoven Symphonies 5 and 6 with Tafelmusik and recently Mozart Symphonies Nr. 40 and 41, and Beethoven´s Symphonies Nr. 7 and 8.

In addition, he has conducted at the German Opera Berlin, the Hamburg State Opera, the Semper Opera Dresden, and most often at the Vienna State Opera. In 1992 he made his debut with the Glyndebourne Festival in England.

Bruno Weil was Music Director of the Carmel Bach Festival, California from 1992 – 2010 and is Artistic Director of the period instrument festival "Klang & Raum" (Sound and space) in Irsee, Bavaria from 1993 – 2011.

In October 2001 Bruno Weil was appointed conducting Professor in Munich at the State Academy for Music and Theatre.

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jeudi 27 avril 2017